maktabbookir@gmail.com

دانلود کتاب تاریخ الحکما

کتاب نایاب و ارشمند  تاریخ الحکما معروف به درّه الاخبار و لمعه الانوار اثری از ظهیرالدین ابوالحسن علی بن ابی‌القاسم زید بیهقی از بزرگان قرن ششم هجری می‌باشد.هم اکنون این کتاب ارزشمند و نایاب  را می توانید بصورت رایگان از  مکتب بوک دانلود کنید.


معرفی کتاب تاریخ الحکما

کتاب تاریخ الحکما، شرح احوال یکصد و یازده تن از حکما و فلاسفه نواحی خراسان و ماورا‌ءالنهر می‌باشد. با توجه به این که از این حکما در کتاب‌های دیگر یا یادی نشده و یا کمتر یاد شده است، کتاب تاریخ‌الحکما به اثری دست‌اول جهت شناخت پاره‌ای از بخش‌های تاریک در تاریخ ایران پس از اسلام به خصوص درنواحی شرقی فلات ایران‌زمین می‌باشد. به زبان ساده، تاریخ‌ الحکما شرح‌احوال و ثبت اندرزهایی از حکمای کمترشناخته‌شده ایرانی است.

کتاب تاریخ الحکما به زبان عربی نوشته شده بود. اما در قرن هشتم هجری و در اواخر حکومت ایلخانی، ناصرالدین بن عمده‌الملک منتجب‌الدین منشی یزدی آن را به فارسی برگردان کرده و نام آن به درّه الاخبار و لمعه الانوار تغییر داد. ضمنا در جریان این ترجمه، مترجم کوشید تا شرح احوال چند تن از بزرگان ایران‌زمین در دوران معاصر خویش را به کتاب اضافه نماید. از آن‌ جمله می‌توان از شهاب‌الدین سهروردی، امام فخر رازی، خواجه نصیرالدین طوسی و خواجه رشید‌الدین فضل‌الله همدانی نام برد.

اگر فایل را خلاف قوانین کپی رایت می دانید درخواست حذف ارسال کنید! | درخواست حذف
اگر فایل مشکل دانلود دارد گزارش ارسال کنید! | گزارش مشکل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *