maktabbookir@gmail.com

دانلود کتاب تجارب الامم

کتاب نایاب و ارزشمند تجارب الأمم اثری از  ابو علی مسکویه (ابن مسکویه) می‌باشد که رویدادهای سال‌های بین ۲۹۵-۳۶۹ ق. را دربر دارد.هم اکنون این کتاب ارزشمند و نایاب  را می توانید بصورت رایگان از  مکتب بوک دانلود کنید.


معرفی کتاب تجارب الامم

تجارب الأمم با نام کامل تجارب الأمم و تعاقب الهمم کتابی است تاریخی و از آن روی که مسکویه خود خزانه‌دار و وزیر خاندان بویه در باختر ایران بوده است، کتاب او به ویژه در جریان شرح رویدادهای مربوط به آل‌بویه و دیگر حکومت‌های هم عصر آن ارزش ویژه‌ای دارد.

جلد نخست کتاب نایاب تجارب الأمم از این مجموعه شش جلدی، توجه به تاریخ همگانی دارد و به ویژه از نوشته‌های گذشتگان مانند طبری استفاده کرده است. اما اوج تجارب الأمم ، دو جلد پنجم و ششم می‌باشد که رویدادهای عصر خویش را با به کارگیری او از اسناد و مدارک دولتی، به نگارش رسانده.

جلدهای نخست، پنجم و ششم از این مجموعه بی‌نظیر را برای دانلود قرار داده‌ایم. لازم به یادآوریست که جلدهای دوم، سوم و چهارم تا به امروز به فارسی ترجمه نشده‌اند و البته از حیث اهمیت نیز در رتبه پایینی قرار دارند زیرا به نوعی خلاصه‌ای از تاریخ طبری می‌باشند. اوج اهمیت این کتاب نایاب دو جلد پنجم و ششم آن می‌باشد که برای دانشجویان تاریخ به ویژه گرایش پس از اسلام، و برای پژوهشگران دوست‌دار و فعال در زمینه بوئیان، بهترین آبشخور و منبع مرجع و دست اول می‌باشد.

اگر فایل را خلاف قوانین کپی رایت می دانید درخواست حذف ارسال کنید! | درخواست حذف
اگر فایل مشکل دانلود دارد گزارش ارسال کنید! | گزارش مشکل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *