maktabbookir@gmail.com

دانلود کتاب تهران در آتش

کتاب نایاب و ارزشمند تهران در آتش، کابینه قوام و حوادث سی‌ام تیر پژوهشی تاریخی از محمد ترکمان می‌باشد.کتاب پیش‌روی شما، گزارش و پژوهشی از یکی از مهم‌ترین بخش‌های تاریخ معاصر ایران است. این کتاب به بررسی دوره اول نخست‌وزیری دکتر محمد مصدق و مخالفت محمدرضاشاه پهلوی با او، عزل مصدق و روی کار آمدن قوام، قیام مردم به حمایت از مصدق و حوادث سی تیر پرداخته است.هم اکنون این کتاب ارزشمند و نایاب  را می توانید بصورت رایگان از  مکتب بوک دانلود کنید.


از متن کتاب:
مجله خواندنی ها در چند مقاله تحت عنوان “اسرار مهمی از وقایع سی تیر 1331 که تاکنون فاش نشده” در اولین سالگرد 30 تیر به قلم علی اصغر امیرانی، حقایقی را در این باره افشا نمود. از جمله در شماره 87 سال 13 خواندنیها نوشت:
“اکنون تقریبا روشن شده در راس عواملی که منجر به روی کار آمدن قوام السلطنه و پیشامد وقایع 30 تیر گردید قبل از همه والا حضرت اشرف و ملکه مادر و بعد سیاست خارجی نقش مهمی را به عهده داشته اند.”
نویسنده فوق 7 ماه از وقایع 30 تیر به عقب رفته و به نقل از روزنامه ایران ما مورخ 29 آذر 1330 می نویسد:
“روز دوشنبه دکتر مصدق، آقای اعلاء وزیر دربار را خواسته و گله زیادی از دربار کرده، گفته است علیا حضرت ملکه مادر و والا حضرت اشرف با اغلب نمایندگان مخالف دولت در مجلس ارتباط سیاسی نزدیک دارند و مخالفین دولت را پیوسته تحریک و تشویق می کنند و آقای میدلتون، کاردار سفارت انگلیس نقشه های مخالف آمیز خود را در دربار طرح می کند. اگر ارتباط دربار با وکلای مخالف دولت قطع نشود، من با بیان علت استعفای خود برای مردم، کناره گیری خواهم کرد…”

اگر فایل را خلاف قوانین کپی رایت می دانید درخواست حذف ارسال کنید! | درخواست حذف
اگر فایل مشکل دانلود دارد گزارش ارسال کنید! | گزارش مشکل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *